Opakowania i zamknięcia do opakowań

Producent opakowania wspomagający działanie sortowni odpadów!

Powyższa teza może zostać potraktowana, jak chęć wyjaśnienia nurtującego ludzkość od dziesięcioleci pytania: Co ma piernik do wiatraka…
Zależność między podmiotem wprowadzającym odpad na rynek, a recyklerem jest naprawdę dużo bardziej oczywista, natomiast zdanie sobie sprawy z tego, że jesteśmy systemem naczyń połączonych i działania w jednej komorze mają wpływ na reakcje w drugiej, jest tu kluczowe.
Sortownie odpadów to coraz doskonalsze i coraz bardziej skomplikowane technologicznie maszyny, a w zasadzie całe parki maszynowe. Im bardziej zaawansowana technologia, tym droższa, im każdy z etapów kosztowniejszy, tym sam regranulat dostać może cenę na tyle zaporową, że tylko nieliczne podmioty będą zainteresowane jego stosowaniem w swoich wyrobach. Celem wszystkich, od konsumentów, przez producentów, aż po recyklerów powinno być zatem uproszczenie i zredukowanie kosztów recyklingu.
I tu propozycja do producentów kosmetyków, detergentów, żywności i wszystkich innych produktów zamkniętych w opakowaniach z tworzyw sztucznych o wprowadzanie uproszczeń dla sortowni!
W Wielkiej Brytanii wprowadza się system markerów, które niewidoczne dla ludzkiego oka, widoczne są dla sorterów, a informacje w nich zakodowane to pełen skład tworzywa sztucznego, z uwzględnieniem barwników oraz wypełniaczy.
Może to się odbywać na dwa sposoby, jako wtopienie fragmentu folii z kodem w tworzywo lub jako element etykiety.
Innym rozwiązaniem, nieco prostszym i niosącym mniejszą ilość informacji jest podanie wskazówki klientowi w postaci koloru frakcji odpadów, w której  powinno się znaleźć puste opakowanie.  W tym przypadku wadą jest utrata cennego miejsca na etykiecie. 
Przekazanie takiej informacji prezentuje producenta, jako firmę odpowiedzialną społecznie, co może przynieść lepszy wymiar PR-owy, niż zamieszczanie na etykiecie informacji o genialności naszego produktu.

oznaczenie-na-etykiecie.png