Opakowania i zamknięcia do opakowań

Noworoczny kalejdoskop

Noworoczny kalejdoskop
Mimo, że grudzień jest ostatnim miesiącem roku, w którym odbywają się ważne podsumowania mijających dwunastu miesięcy, jest też swego rodzaju początkiem, pełnym zapowiedzi tego, co nas czeka w kolejnym roku. Będąc w tym przełomowym momencie światowe firmy, analizujące działania klientów, publikują, na podstawie wyników swoich badań, trendy, które będą obowiązywały w 2020 roku. 

Klasyka i spokój na nowy rok od Instytutu Pantone

Dla naszej firmy ważna jest obserwacja trendów m.in. w kolorystyce. Tym samym jedną z najważniejszych zapowiedzi jest kolor roku ogłoszony właśnie przez Instytut Pantone. Jest nim Classic Blue (numer we wzorniku – 19-4052). Wraz z tym odcieniem niebieskiego Instytut Pantone chce wprowadzić w naszą codzienność spokój i elegancję. Skojarzenie z kolorem nieba tuż po zachodzie słońca ma symbolizować wyciszenie, tak potrzebne w czasie, kiedy jesteśmy bombardowani przez agresywne reklamy, informacje oraz impulsy, na które nie zawsze jesteśmy gotowi.




Shuterstock’owy melanż

Sutterstock to serwis z największą bazą zdjęć do pobrania, który od paru lat, idąc śladem Instytutu Pantone, stara się wyznaczać trendy kolorystyczne i ogłasza swoje barwy roku. Wg algorytmów shuttersock’a, które analizowały zmianę zainteresowań użytkowników paletą barw, pojawiającą się w ściąganych zdjęciach w ostatnich dwunastu miesiącach, rok 2020 będzie opanowany przez melanż trzech kolorów. Panować mają razem i osobno: ognista lawa, cyjanowa mięta oraz dramatyczny granat. Wszystkie trzy kojarzone mogą być z naturą – krwiście czerwone zachodzące słońce lub gorąca lawa, idealnie czysta woda, której koloru zielonkawego nadaje roślinność, aż po nocne niebo.

Barwna wróżba na nowy rok

Przyglądając się czterem wspomnianym kolorom, nie można zapomnieć o ponadczasowej symbolice barw, według której niebieski i jego odcienie, występujące u obu trendsetterów, przywodzą na myśl tylko pozytywne skojarzenia – spokój, opanowanie, sukces, natomiast dla wierzących są symbolem pierwiastka boskiego. Błękit wraz z czerwonym, uznawanym przez historyków sztuki za pierwiastek ludzki, tworzy absolutną i kompletną całość. Dodając do tego odcień zieleni, symbolizujący naturę i życie na ziemi, uzyskujemy naprawdę piękną wróżbę na nowy rok.
Analizując te barwy w odniesieniu do trendów społecznych, obowiązujących od kilku lat możemy śmiało stwierdzić, że zwracamy się w każdy możliwy sposób w stronę natury.
Ten kierunek jest nam szczególnie bliski, potwierdza to nasza działalność, nierozerwalnie związana z poszukiwaniem i wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań z zakresu ekologicznych zamknięć do opakowań i kompletnych opakowań kosmetycznych.

Na tegorocznych targach branżowych, w których planujemy swój udział, na pewno zaprezentujemy przykładowe wybarwienia naszych produktów we wspomnianych kolorach roku. Skłaniając się ku dbałości o naszą planetę nie zabraknie w naszej ofercie kolorowych rozwiązań z PCRu, czyli tworzywa pochodzącego z dwóch rodzajów recyklingu – wewnątrz fabrycznego w obiegu zamkniętym oraz z recyklingu m.in. opakowań kosmetycznych.