Opakowania i zamknięcia do opakowań

Kolory roku 2021 wg Instytutu Pantone to Ultimate Gray 17-5104 oraz Illuminating (yellow) 13-0647

Żółty i szary zostały okrzyknięte kolorami roku 2021. Ich wybór nie był przypadkowy, poprzedzony był analizą życia i nastrojów panujących na świecie.
Pierwszy z nich to żółty, który symbolizuje słońce, jego moc i zbawienny wpływ na człowieka i planetę. Kolor ten to także symbol światła, które niesie nadzieję, żółty jest również piasek oraz złoto, które pokazują naszą tęsknotę za naturą, spokojem i dobrobytem.

Kolor szary natomiast w 2020 roku towarzyszył niemalże każdemu, kto przeszedł w tryb pracy home office. Szare dresy były codziennością, łączone z elegancką górą w dni telekonferencji, a w inne z przytulnymi swetrami lub znowu z szarą bluzą do kompletu. Szarość jest również symbolem natury, kamienie oraz skały w tym właśnie kolorze stanowią ostoję. Symbolizują stałość i niezmienność, a co za tym idzie nadzieję na to, że mimo iż dzieją się rzeczy nieprzychylne, ale są pewne niezmienne odniesienia, do których możemy powracać.
Zestawienie tych dwóch kolorów to też piękne stymulowanie mózgu – pobudzający żółty, który czasami może wręcz drażnić i kojący szary, który nieco złagodzi moc tego pierwszego.
Oba natomiast pozostawią harmonijne pobudzenie i pewność siebie.

W naszych zamknięciach te dwa kolory pojawiać się mogą oddzielnie lub zestawione w kontraście. Zastosowanie żółtego najczęściej spotykane jest w produktach do opalania. To wyraźna symbolika słońca, urlopu, a co za tym idzie czasu beztroski. Przeniesienie tej barwy na inne produkty może dać poczucie bliskości tego stanu. Wpłynąć w taki sposób na konsumenta, że chętnie sięgnie po opakowanie wyglądające na „wakacyjne” również w miesiącach wiosenno-jesienno-zimowych. To miła odskocznia, kiedy brakuje naturalnego światła, a ilość pozytywnych bodźców jest ograniczona.
Stałość szarości, jej elegancja, minimalizm oraz asocjacje z naturą, zastosowane w produktach codziennego użytku mogą dać poczucie bezpieczeństwa. Stanowić ostoję normalności w ciągle niewiadomej teraźniejszości.
Zatem nawet drobne elementy wykonane ze świadomością ważności symboliki kolorów oraz stymulacji sensorycznej, którą w sobie kryją, mogą być drogą do sukcesu sprzedażowego. Większość klientów kupuje „opakowanie”, podejmując decyzję przy półce sklepowej. Warto zastosować głębszą symbolikę, która sprzeda nasz produkt oraz wpłynie pozytywnie na konsumenta. Zestawienie jakości produktu z pozytywnym odbiorem opakowania i wszystkich jego elementów może dać gwarancję tego, że zyskamy stałego odbiorcę oraz wiernego fana marki!

kolory-pantone-pl.png