Kiedy greenwashing zaczyna być problemem.
Od kilku lat ekologia stała się ważnym czynnikiem naszej codzienności. Z jednej strony konsumenci chcą być bardziej eko, a z drugiej producenci chcą im pokazać, że to właśnie wybór ich konkretnych produktów doprowadzi ich do bycia przyjaznymi środowisku.
Producenci deklarują, że ich produkt jest „lepszym” wyborem, czasami nawet bez podawania informacji o tym, od czego lepszym i dlaczego…
Firmy starają się sprostać tendencjom rynku na różnych poziomach, niektórzy deklarują, inni wybarwiają etykiety na „kraftowy” kolor, jeszcze inni modyfikują składy produktów lub opakowań. Gonitwa deklaracji oraz zmian asortymentu, które miały uratować naszą planetę przybierały bardzo ciekawe formy.
Dodatki bio do plastiku, które tworzyły kompozyty nienadające się do recyklingu. Tworzenie małych produktów w oparciu o monomateriałowość, które przy obecnej konstrukcji sortowni i tak do recyklingu nie trafiają. Ograniczanie gramatury opakowań do tego stopnia, że ich wartość dla recyklera spadała do zera. Dodawanie regranulatu do produktów, w których nie powinien się znajdować (w czasie, kiedy nie było odpowiednich regulacji dotyczących zastosowania regranulatu w opakowaniach spożywczych i kosmetycznych).
Nie tylko plastik jest modyfikowany do formy pozornie ekologicznej, inne tworzywa nie pozostały bez obrażeń w walce o bycie bardziej eko…
Do papieru zaczęto dodawać resztki kawy lub ziarna traw (niektóre można było włożyć w ziemię i spodziewać się świeżych źdźbeł) co jest urocze w odbiorze, ale już mniej praktyczne w przetwórni papieru, która z makulatury chce odzyskać jak najczystszą pulpę.
Papier łączony był trwale z plastikiem w postaci przezroczystych okienek lub lakieru, dzięki czemu zyskiwał praktyczne funkcje użytkowe i tracił szansę na nowe życie jako makulatura.
Szkło łączone trwale z drewnem lub bambusem tworzące odpad zmieszany na półce wygląda jak personifikacja górskiego potoku i staje się spełnieniem marzenia o ekoprodukcie.
Przykłady można mnożyć, można też cytować copywriterów, którzy wznosili się na wyżyny swoich możliwości grafomańskich w zachwalaniu tych modyfikacji, które prowadzić miały do bycia bardziej ekologicznym.
Można też nie wydawać wyroków, a odwołać się do chaosu informacyjnego, który nie dotykał tylko klientów, ale tez producentów.
Ostatnie lata były prawdziwym rollercosterem ekologicznych zmian, afer, innowacji i otwierania oczu na coraz to nowe problemy. Jeśli szczerze chciało się zmieniać swoje nawyki i produkty to brak rzetelnych źródeł wiedzy ekologicznej doprowadzał do prób, które okazywały się błędne, później do kolejnych, bardziej trafnych, aż do czasu, kiedy przepisy uregulowały dane działania. Niektórych doprowadziło to też do zaniechania podejmowania działań w związku z poczuciem zagubienia i finalnie brakiem sensu, skoro podejmowane ruchy są po chwili torpedowane przez konsumentów, ekologów i konkurencję.
Z pomocą przychodzi legislator!
Rozporządzenia i dyrektywy, które zaczynają obowiązywać w Unii Europejskiej bywają kontrowersyjne, wprowadzenie ich w działania przedsiębiorstwa bywa niewygodne i wymaga nakładów pracy, czasu i finansowych, ale w dużym stopniu wyjaśniają wątpliwości.
Oprócz rozporządzenia PPWR, z którym w zasadzie każdy przedsiębiorca powinien się zapoznać, bo pakowanie, chociażby to do wysyłki towarów zamówionych przez klienta, dotyczy każdego, to w życie wszedł zakaz greenwashingu.
Rozporządzenie PPWR w ogromnym stopniu stawia sobie zadanie uregulowania tematu opakowań, ich składów materiałowych, wielkości, przydatności do recyklingu oraz zawartości już zrecyklingowanego tworzywa. Będzie to idealna mapa drogowa dla wszystkich wprowadzających na rynek opakowania lub ich elementy.
Dyrektywa dotycząca greenwashingu uporządkuje temat deklaracji, reklam i przekazów marketingowych, które zdominowane zostały przez zielone listki, naklejki eko i symbole cyrkularności.
„Naturalny”, „neutralny dla środowiska”, „ekologiczny”, „biodegradowalny” te i inne hasła nie mogą być używane bezpodstawnie, a niektóre z nich nawet w ogóle.
Na neutralność środowiskową powoływały się firmy sadzące drzewa, obliczające, że ilość posadzonych drzew (i ich wzrost, a wraz z nim większa moc przerobowa) kompensuje ilość emitowanego CO2 przez daną firmę. Wykonując taki zabieg, nazywali swoje produkty mianem przyjaznych środowisku, podczas kiedy one same lub ich opakowania staną się odpadem, co do którego nie wiadomo, jak zakończy swoją bytność na Ziemi.
Szafowanie hasłami ekologicznymi będzie musiało być poparte twardymi dowodami. Jeśli producent powie o swoim produkcie, że nowa formulacja została poprawiona i stała się mniej szkodliwa od poprzedniej jego wersji, konieczne będą na to dowody.
Określanie czegoś mianem ekologiczności może wyjść w ogóle z użycia, bo jeśli by się głębiej nad tym zastanowić, to nic nie jest w dzisiejszych czasach ekologiczne, każda produkcja generuje zanieczyszczenie, chociażby zwiększoną pracą człowieka, ilością zużywanego powietrza.
Czy to zatem koniec informacji o produktach przyjaznych środowisku? Zdrowych i prostych w swoim składzie?
Wręcz przeciwnie! To planowany początek rzetelnych informacji opartych na twardych dowodach. Unia Europejska oddaje w ręce przedsiębiorców certyfikaty, które przyznawane będą wg restrykcyjnych norm i, które świadczyć będą o tym, że dany produkt został wyprodukowany w duchu zrównoważonego rozwoju, jest organiczny lub biodegradowalny.
Unia Europejska wymaga od krajów członkowskich wprowadzenia tych przepisów oraz kontrolowania, że są odpowiednio egzekwowane. Nakładanie kar na przedsiębiorców niestosujących się do tych wymogów będzie bardzo dotkliwe, bo może wynieść do 4% rocznego obrotu, może nastąpić przejęcie dochodów uzyskanych z powiązanych transakcji oraz wykluczenie z zamówień publicznych i finansowania na okres do 12 miesięcy.
Warto zatem być zrównoważonym podczas informowania o równowadze ekologicznej produktów lub przedsiębiorstwa w ogóle.
Pozostałe
W dynamicznie zmieniającym się świecie kosmetyków, farmaceutyków i produktów pielęgnacyjnych, opakowania airless stają się nieodłącznym elementem, który odpowiada na potrzeby zarówno producentów, jak i klientów. Zyskują coraz większą popularność na rynku, gdyż ich niezawodność i higiena są na wysokim poziomie.
Ludzki mózg w dużej mierze skupia się na przetwarzaniu bodźców wizualnych. Różne kolory wpływają na reakcje mózgu. Można to wykorzystać i dopasować barwę do opakowania, aby we właściwy i zaplanowany sposób wpływać na odbiorcę.
Decyzje dotyczące opakowania podejmowane w przedsiębiorstwie mają złożony charakter. Opakowania są analizowane pod wieloma względami: prawnym, logistycznym, ekologicznym, technologicznym, a także marketingowym.
Czasami modne staje się coś, o czym nigdy nie pomyślelibyśmy, że może być mainstreamowym trendem. Rzeczy pozornie przyziemne, błahe, a przez niektórych nawet nielubiane stają się pasją i bohaterem tik-toków!
Z takim tematem prezentacji Małgorzata Chomiuk – Marketing Manager w Polpak Packaging weźmie udział w konferencji organizowanej przez Klaster Creative Packaging Group, podczas targów BIO EXPO WARSAW.
Międzynarodowe Targi Żywności i Produktów Ekologicznych odbywać się będą w Ptak Warsaw EXPO i potrwają trzy dni – od 3 do 5 października 2024, natomiast sama konferencja odbywać się będzie pierwszego dnia targów - 3.10 w godzinach 10:30 1
Zapachy czarują, oczarowują, przywołują wspomnienia, przenoszą w magiczne krainy i są dla naszego mózgu prawdziwą rozkoszą.
Czasami powąchana niespodziewanie woń może stać się miłym momentem dnia, czasami wywołać zniewalające wrażenie, które chcemy powtarzać.
Konsumenci leżą na plażach, planują wyjazd lub z radością odliczają dni do urlopu, korzystają przy tym z kosmetyków, które projektowane były zimą… Lato zatem w firmach kosmetycznych to idealny moment na zaplanowanie setów bożonarodzeniowych.
Mawia się, że mniej oznacza więcej, można to przewrotnie przeanalizować i dojść do wniosku, że więcej oznacza mniej!
Opakowania jednostkowe są od jakiegoś czasu na indeksie. Pod lupą legislatorów i konsumentów znajdują się nie tylko małe opakowania kosmetyczne, ale tez zbiorcze i wysyłkowe.
PPWR, czyli rozporządzenie regulujące obrót i skład opakowaniowy dużo w tym temacie wyjaśni i ujednolici, ale niezmiennie należy zachowywać zdrowy ro
Unia Europejska ułatwi zakupy konsumentom.
Od kilku lat ekologia stała się ważnym czynnikiem naszej codzienności. Z jednej strony konsumenci chcą być bardziej eko, a z drugiej producenci chcą im pokazać, że to właśnie wybór ich konkretnych produktów doprowadzi ich do bycia przyjaznymi środowisku.
PCI Days to wyjątkowe źródło nowych pomysłów na produkty kosmetyczne, łączące polską branżę, aby efektywnie opracowywać i wdrażać innowacyjne rozwiązania.
Jest to niezastąpiony barometr nastrojów i trendów dla decydentów w polskim świecie kosmetyków.
Oszczędzanie kosmetyków to sztuka, która wymaga taktyki i finezji, podobnie jak oszczędzanie pieniędzy czy czasu.
A więc, co zrobić, aby maksymalnie wykorzystać każdą kroplę ulubionego kremu do twarzy czy szminki?
Czy targi to zawrót głowy – z pewnością!
Czy targi to czas, w którym uczymy się najwięcej o sobie, naszej firmie, o potrzebach, które zaspakajamy i o tym, co możemy usprawnić?
Zdecydowanie!
Włosy to jeden z atrybutów zdrowego wyglądu, którym chcą się poszczycić zarówno kobiety, jak i mężczyźni.
Firmy kosmetyczne zrozumiały tę potrzebę, a my rozumiemy, że najskuteczniejszy kosmetyk musi być zamknięty w poręczne, bezpieczne i wygodne opakowanie, stąd decyzja o wprowadzeniu nowego produktu do naszej oferty.
W dniach od 23 do 25 kwietnia w centrum wystawienniczym Ptak Warsaw Expo na targach WarsawPack wystawiać się będą oba działy firmy Polpak – dział maszyn i dział opakowań.
Zachęcamy do wykorzystania kodu rabatowego, dzięki któremu otrzymają Państwo zniżkę przy zakupie biletów wstępu.
Kod o numerze: 1675555CS
należy zrealizować na stronie
http://www.cosmoprof.com/
W dniach od 21 do 23 marca zapraszamy na nasze stoisko podczas targów Cosmopack w Bolonii!
Wystawianie się na targach międzynarodowych na rynkach, do których dostarczamy na co dzień nasze produkty jest szczególnie ważne. Daje możliwość zaprezentowania pełnej oferty opakowań kosmetycznych, zamknięć do opakowań ora usług dodatkowych, które świadczymy. Przede wszystkim jednak jest to niepowtarzalna okazja do spotkania się z kontrahentami, z kt
Nasz świat zalewany jest przez plastik. Od początku „ery plastikowej” udało nam się zawrócić do ponownego użycia tylko 10% tego tworzywa. Jest to bardzo niewiele, mając na uwadze miliardy ton, które zostały wyprodukowane od lat 50-tych ubiegłego wieku, kiedy to tworzywa sztuczne weszły przebojem do codzienności.
Opakowania są pod pręgierzem ekologów i legislatorów.
Należy jednak spod niego wyjść, wykorzystując do tego właśnie najnowocześniejsze rozwiązania, których jeszcze dobrze nie znamy, jeszcze się obawiamy, ale zaczynamy rozumieć, że to one mogą być drogą do sukcesu.
Czy więcej plastiku to przepis na mniej plastiku?
Choć brzmi to nielogicznie, właśnie takie działanie w niektórych przypadkach może pomóc zmniejszyć ilości zalegających odpadów, a zwiększyć odsetek produktów nadających się do recyklingu i tym samym zawróconych do ponownego użytku.
Już pierwszego grudnia, podczas konferencji Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego „Dobre opakowanie – wybór czy wymóg? – jak zielona rewolucja sprzyja innowacjom produktowym”, nasza Marketing Manager – Małgorzata Chomiuk, podejmie temat tego, czy branża kosmetyczna może zrezygnować z plastiku?
Popularność kroplomierzy nie słabnie!
Klienci prześcigają się w ilości realizacji pod względem kolorów, pojemności, uszlachetnień i zadruków.
Jesteśmy dumni, że dzięki nam na rynki całej Europy trafiają naprawdę piękne rzeczy.
Do środka naszych zestawów polecamy dodać mały element, za który konsumenci będą wdzięczni.
W mijającym roku sprzedaliśmy prawie 2 miliony tych zamknięć!
Choć nietypowe w kształcie, są niezwykle popularne!
Gdzie tkwi sekret atomizera M 623-01 z clipem?
Stworzenie wymarzonego opakowania produktu, które wypełni przesłanki ekoprojektowania to bardzo trudne zadanie.
Z jednej strony właściciele marek i projektanci opakowań dokładają wszelkich starań, żeby ich produkt wyróżniał się na tle konkurencji, a z drugiej strony czują obowiązek ochrony środowiska i chcą utrzymać swoje produkty w nurcie eko.
Nasze zamknięcia, choć wiodą prym w świecie kosmetyków do pielęgnacji skóry ludzi, świetnie odnajdują się również w królestwie zwierząt.
Wielu przedsiębiorców, ale też instytucji wypatruje wejścia w życie rozporządzenia PPWR (Plastic and Plastic Waste). Nie jest to niestety tęskne wyczekiwanie upragnionej zmiany, a raczej drżące spoglądanie przez wizjer z nadzieją, że jeszcze nie nadchodzi.
Lato w pełni, czas wakacji i urlopów, ale my nie próżnujemy.
Mamy dla Was…
piękną,
dostępną na specjalne zamówienie,
Ocet, soda, płatki mydlane, kwasek cytrynowy…
Do tego olejki eteryczne!
Dla tych, którzy nie śledzą internetowych trentów w eko-sprzątaniu, szybka podpowiedź:
To podstawowe środki do sporządzenia ekologicznych detergentów!
W zeszłym roku nasza firma obchodziła 30 lecie istnienia.
To wiek, w którym warto podejmować odważne działania!
Tak też się stało!
Wspólnie z producentem maszyn firmą Pablo oraz z Mitsubishi Electric powołaliśmy do życia Klaster Creative Packaging Group.
Tak, tak, to już pora pomyśleć, jak zaskoczyć klientów przed świętami!
Choćbyśmy bardzo chcieli zatrzymać lato, doświadczenie uczy nas, że to się nie uda.
Z tego samego źródła wiemy, że grudzień i czas prezentów nadejdzie szybciej, niż nam się wydaje.
Tworzywa sztuczne to w sumie ponad 100 różnych materiałów, które dodatkowo można łączyć w kompozyty lub laminaty, dodawać substancje wzmacniające, barwić, uszlachetniać lub ulealastyczniać, powodować niepalność lub odporność na promienie UV.
Na naszym blogu bardzo często poruszamy tematy ekologii, śladu węglowego pozostawianego przy produkcji i transporcie różnego rodzaju opakowań i produktów, dywagujemy nad recyklingiem – jego skutecznością w obecnej formie, jego odmianami i właściwościami.
Dostarczamy na rynek plastik, więc czujemy się odpowiedzialni za to jakiej jest on jakości, czy istnieją realne sposoby na wprowadzenie go ponownie do użytku.
Duisseldorfskie targi, które odbywają się raz na trzy lata, przez swoją ekskluzywność są naprawdę perłą w koronie spotkań naszej gałęzi gospodarki.
Branża opakowaniowa rozwija się bardzo dynamicznie, a pokaz nowości i innowacji z ostatnich trzech lat uzmysłowił nam wszystkim, jak duży postęp robimy.
Nasze podejście do ekologii, optymalizacji oraz do wyglądu opakowań i technologii ich produkcji w pełnej krasie widać było właśnie w Dussel
Pierwsze branżowe targi tej wiosny już za nami!
Bardzo dziękujemy za odwiedzenie naszego stoiska, merytoryczne uwagi oraz za niezobowiązujące spotkania.
Wiosna to czas targów!
W tym roku nie zabraknie nas na najważniejszych spotkaniach branżowych w Polsce i w Niemczech!
Kroplomierze z nakrętką karbowaną i aluminiową w rozmiarze gwintu 20/410!
Do tej pory, do dyspozycji naszych kontrahentów mieliśmy:
karbowane: 18/410, 18/415, 18/410 CRC oraz aluminiowe: 18/410, 18/415.
Branża tworzyw sztucznych, a wraz z nią opakowaniowa, w ostatnim czasie z dużym niepokojem śledzą zmiany legislacyjne. Te już wprowadzone oraz zapowiedzi tych, które mają nadejść.
Ekoprojektowanie oraz klasyfikacja przydatności do recyklingu to pojęcia, które na stałe weszły do słownika producentów kosmetyków.
Z dumą i zadowoleniem chwalimy się otrzymaniem wyróżnienia w postaci Diamentów Forbes 2023!
Cieszymy się z tego, że zostaliśmy docenieni na rynku ogólnopolskim, ale przede wszystkim cieszymy się z tego, że z niesłabnącą energią i zaangażowaniem świadczymy usługi na rzecz naszych klientów.
Portale, influencerki i magazyny kobiece podsumowują rok wyróżniając hity kosmetyczne!
Nasze umowy z firmami wykluczają podanie szczegółów, który kosmetyk zamknięty jest w nasze opakowanie! Ale możemy podsumować ten rok, wskazując nasze sprzedażowe hity!
W co zamknięte były najpopularniejsze kosmetyki 2022?!
Trzy zastosowania dozownika pianotwórczego,
które zmienią postrzeganie Twojego produktu przez klienta!
Na lepsze!
Dozowniki pianotwórcze są poręczne, zgrabne, wygodne i coraz modniejsze.
Znajdują zastosowanie w coraz większej liczbie produktów!
Zobacz, dlaczego warto rozważyć wprowadzenie ich do Twoich kosmetyków.
Pod koniec roku Instytut Pantone ogłosił kolor roku 2023 – Viva Magenta!
Dziś my prezentujemy nasze propozycje na zamknięcia właśnie w tym kolorze!
Już teraz wprowadziliśmy 30% zawartości recyklatu w naszych produktach.
Recyklat ten pochodzi z obiegu zamkniętego w fabrykach, w których produkowane są nasze produkty.
Proekologiczne rozwiązania w ofercie firmy Polpak Packaging!
Wywiad z Katarzyną Piątek, dyrektor działu opakowań w firmie Polpak.
Kiedy wszyscy zastanawiają się, jak się pozbyć plastiku i znaleźć zamienniki tego tworzywa w opakowaniach kosmetyków, my staramy się niezmiennie i konsekwentnie mówić, jak żyć z nim w zgodzie.
Od kosmetyków konsumenci oczekują mocnych stężeń, szybkiego działania oraz najwyższej jakości. Stawiane są im wymagania takie same, jak produktom leczniczym i pokładane w nich nadzieje na taką samą skuteczność.
Faktycznie, nie zaproponujemy opakowań na tusz do rzęs, wykręcaną kredkę do oczu, na błyszczyk, ani nawet na cienie do powiek…
Ale gwarantujemy, że bez naszych rozwiązań „kolorówka” nie byłaby tak kolorowa, jaką jest.
Wiele firm kosmetycznych stoi przed trudnymi decyzjami, jak zachować obecny poziom dostarczanych na rynek produktów i jednocześnie obniżyć ich cenę lub chociaż uodpornić ją na wpływy galopującej inflacji?
Kosmetyki to najpopularniejszy rodzaj prezentu świątecznego. Statystyki ostatnich lat pokazują, że prawie połowa Polaków kupuje je swoim bliskim pod choinkę.
Trend jest tak silny, że nie powinniśmy się w tym roku spodziewać od niego odwrotu.
Naszym zadaniem jest mieć wszystkie detale w ofercie, informować o nich i spełniać potrzeby klientów naszych kontrahentów!
Więc dziś przedstawiamy nowość!
Reduktor do butelki zamykanej kroplomierzem.
Od kilku lat producenci kosmetyków są w wirze informacyjnym, dotyczącym ekologii.
Jednego dnia dowiadują się, że plastik to największe zło, a szkło jest remedium na wszystkie problemy związane z ekologią. Kolejnego dnia okazuje się, że jednak produkcja oraz transport szkła pozostawiają na naszej planecie ogromny ślad węglowy i wodny, co przyczynia się do coraz większego efektu cieplarnianego.
Firma Polpak Sp. z o.o.
realizuje projekt dofinansowany
z Funduszy Europejskich, polegający na zakupie licencji innowacyjnego systemu ERP-CRM.
Istnieje duża ilość produktów, które są trochę detergentem, a trochę kosmetykiem.
Ich dozowanie powinno się odbywać, jak w detergencie – np. powinny mieć ładny rozprysk.
Ale ich wygląd powinien być delikatny i subtelny, jak w kosmetyku.
Kolor czarny jest uznawany za elegancki, ale też neutralny i praktyczny. Zamknięcia w tym kolorze łatwo zestawić z wieloma innymi barwami butelek, czy etykiet zyskując idealne połączenie.
Detergenty same w sobie nie kojarzą się z ekologią, a częściej wywołują negatywne asocjacje z chemią, która trafia do ścieków, a tam wpływa negatywnie na wodną florę i faunę.
W rzeczywistości, na szczęście w większości polskich miast nasze przydomowe, czy przyzakładowe ścieki przechodzą długi i skomplikowany proces oczyszczania, gdzie odbywa się ich wieloetapowe filtrowanie i o ile to możliwe przywracanie do ponownego użytku.
Bioopakowania, czy tzw. ekologiczne opakowania sprzedają się świetnie, mogą stanowić core całej kampanii marketingowej produktu, czy marki. Pytanie tylko, czy mając aktualną wiedzę i możliwość wybiegania w przyszłość, takie zachowanie jest uzasadnione ekologicznie?
Czy bilans zysków i strat będzie na plus i dla kogo?
Opakowania kosmetyczne EKO, czym są, a czym powinny być?
Można uznać, że świat oszalał na punkcie ekologii. Prawdziwym jednak stwierdzeniem powinno być to, że świat był szalony, kiedy o niej w ogóle nie myślał.
Dziś żyjemy w latach, w których już wiemy, że nasze bezrefleksyjne podejście do zaśmiecania Ziemi musi się skończyć.
Podążając za trendami, a nawet wyznaczając nowe, staramy się co jakiś czas zaskakiwać naszych klientów nowościami!
W tym roku nasi odwiedzający, podczas targów Cosmoprof w Bolonii byli pod wrażeniem naszych nowościami!
Jeśli Bolonia zawsze tak wita gości, to chcemy być tam częściej!
Opakowanie ochronne, bo o nim będzie mowa, nie ma tak dobrej prasy, jak opakowanie niosące funkcje marketingowe. Wartość sprzedażowa folii ochronnej jest jednak naprawdę nie do przecenienia.
ROP ma obowiązywać od przyszłego roku, już teraz jednak dostajemy zapytania o możliwość odchudzenia naszych produktów, gdyż „parapodatek” związany z ROP będzie naliczany od wagi wprowadzanych na rynek odpadów.
Kiedy nasi Sąsiedzi potrzebują pomocy, kierujemy całą swoją moc i energię w jej niesienie!
Zapraszamy do Bolonii!
Tegoroczne wystąpienia targowe zaczynami z naprawdę wysokiego C.
Nasza oferta jest bogata w produkty, które znajdują zastosowanie w kosmetykach lub detergentach domowych.
Posiadamy jednak jeszcze takie zakamarki katalogu, do których zaglądają tylko nieliczni, a może czas pochwalić się szerszej klienteli dozownikiem z naprawdę DUŻĄ DOZĄ!
Jednym z ciekawszych zamknięć w naszej ofercie są mini triggery.
Rozwiązanie to jest niejako łącznikiem pomiędzy ofertą kosmetyczną i detergentową naszych produktów. Mini triggery odnajdują się doskonale jako zamknięcie produktów domowych, jak i beauty.
Zapraszamy do wysłuchania podcastu, który powstał we współpracy z Akademią Enzim.
Próbujemy w nim odczarować tworzywa sztuczne, jako przyczynę wszelkich tragedii. A z drugiej strony, z przymrużeniem oka kreślimy wizję świata bez plastiku.
Zapraszamy do wysłuchania podcastu!
Od długiego czasu prowadzimy swego rodzaju krucjatę na rzecz plastiku, podkreślamy jego atuty i doceniamy nieporównywalne z innymi materiałami właściwości fizyko-chemiczne. Czasami czuliśmy się, jak adwokat diabła, jednak im więcej badań było prowadzonych, im więcej ich opracowań trafiało do opinii publicznej, tym większy widzieliśmy sens naszej pracy.
Stoimy przed wejściem w nowy rok!
Wchodzimy w niego z nadzieją i przedziwną prośbą, żeby nie był taki, jak jego ostatni dwaj poprzednicy.
Instytut Pantone pod koniec grudnia ogłosił kolorem 2022 bardzo energetyczny fiolet, o wdzięcznej nazwie Very Peri. Idąca za nim symbolika, nadana przez autorów, niesie autorefleksję, ciekawość i odważne spojrzenie w przyszłość.
A tego ostatniego, mimo przeciwności losu, najbardziej n
Nasza ‘stała dystrybucja’, czyli gotowe produkty, dostępne w naszym warszawskim magazynie, to odpowiedź na potrzeby naszych Klientów. Obserwujemy zainteresowanie oraz zamówienia i na tej podstawie podejmujemy decyzje o wprowadzeniu produktów na listę „dostępnych od ręki”.
Badania trendów koncentrują się nie tylko na preferencjach młodych grup wiekowych, które dorastają do wejścia na rynek, jako konsumenci, ale także analizują zachowania tych już obecnych.
‘Silver tsunami’ to, skąd inąd piękna, nazwa grupy 55+, która od dłuższego czasu jest bardzo barwnym zjawiskiem socjologiczno-rynkowym.
Skromność to nasze drugie imię, tuż po rzetelności!
Dziś nasza rzetelność została doceniona, więc musimy przełamać skromność i głośno, i z dumą powiedzieć:
Jesteśmy w gronie „Diamentów Forbes’a 2022”!
Nasza targowa jesień powoli dobiega końca, będziecie Państwo mieli szansę spotkać nas jeszcze raz na finale tego tourne, podczas WarsawPack w Nadarzynie (23. – 25. listopada).
Będzie to stoisko obu naszych działów – produkcji linii pakujących oraz nasz, czyli zamknięć do opakowań i opakowań kosmetycznych.
Lista funkcji opakowań do niedawna wydawała się być kompletna. Opakowanie i jego zamknięcie miały szczelnie zabezpieczać produkt przed wylaniem, dozować w jak najwygodniejszy i najbezpieczniejszy sposób oraz spełniać funkcje marketingowe. Dziś ta lista z miesiąca na miesiąc staje się coraz dłuższa.
W naszej ofercie znajduje się poliolefinowa folia termokurczliwa, o różnej grubości i szerokości, a co za tym idzie, o bardzo wielu możliwościach zastosowań. Poliolefina jako tworzywo sztuczne jest jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska. Zbudowana jedynie z węgla i wodoru idealnie nadaje się do ponownego odzysku.
Nasze stoisko było bardzo chętnie odwiedzane przez gości targowych.
Cieszymy się ogromnie, że mogliśmy zobaczyć naszych stałych klientów w dobrej formie i przede wszystkim w zdrowiu.
Czy każdy element musi być wyrazistym podkreśleniem marki, czy może warto zunifikować opakowanie i hołdując minimalizmowi, skupić się na identyfikacji wyrażonej nadrukiem na etykiecie?
Cieszymy się, że po dwuletniej przerwie, wywołanej pandemią, wracamy do udziału w targach.
Największą radością będzie możliwość spotkania naszych Klientów oraz potencjalnych Klientów. Bezpośrednie rozmowy na stoisku są dla nas bardzo ważne.
Dział kontroli jakości w naszej firmie to jedno z najważniejszych miejsc. Dzięki procesom, badaniom i testom, które się tam odbywają, nasi klienci dostają sprawne, bezawaryjne, ładne i czyste produkty.
Co jednak musi się wydarzyć, żeby zostały za takie uznane?
Atomizery, jak większość elementów opakowania, mają do odegrania kilka ról. Ponad wszystko powinny być funkcjonalne i dopasowane do medium.
Na przestrzeni ostatnich dwóch lat, czyli od momentu wybuchu pandemii, koszt transportu kontenera na trasach międzykontynentalnych wzrósł ośmiokrotnie.
Ceny naszych produktów uzależnione są od wielu czynników, między innymi właśnie od stawek armatorów.
W ostatnim czasie bardzo głośno mówi się o tym, że nasza planeta musi być ratowana, w przeciwnym razie kolejne pokolenia nie będą mogły korzystać z jej dobrodziejstw.
Zmiany klimatyczne są faktami, z którymi nikt się nie spiera.
Poręczność preparatów w płynie, które przy pomocy spryskiwacza lub spieniacza mogą być naniesione na czyszczoną powierzchnię, zyskuje swoich zwolenników, a producenci, reagując na ten trend, opracowują coraz to nowe płyny w takiej właśnie formule.
Wyborów zakupowych dokonują już 3 – 4 letnie dzieci! To one są odbiorcami reklam internetowych czy telewizyjnych, prezentowanych np. w trakcie bajek, reagują też z większą czujnością na impulsy w postaci ekspozycji sklepowej, czy wymyślnych POS’ów.
Obecny czas jest czasem wzrostu świadomości ekologicznej konsumentów. Coraz więcej osób czyta i analizuje składy produktów oraz posiada informacje na temat materiałów użytych do wytworzenia opakowań.
Ostatni rok, bardziej niż wszystkie poprzednie lata kapitalizmu, uzmysłowił nam, że żyjemy w globalnej wiosce, w której każdy kraj i niemalże każdy przedsiębiorca, a finalnie każdy człowiek jest uzależniony od innych ludzi oraz zdarzeń losowych. Do tej pory było to teoretycznie znane, teraz jednak stało się niemalże namacalne.
W zawiązku z ciągłym rozwojem naszej Firmy na rynkach krajowym i ogólnoeuropejskim potrzebujemy wsparcia!
Włosomaniactwo, czyli świadoma pielęgnacja włosów, to coś co staje się z miesiąca na miesiąc coraz bardziej znane i zadamawia się w łazienkach wielu kobiet.
Na temat recyklingu tworzyw sztucznych powiedziano już sporo, ale na pewno nie wszystko, bardzo dużo jeszcze przed nami. Cały czas liczymy na propozycje działań, które sensownie wprowadzone w życie, dadzą wymierne rozwiązania problemu składowisk odpadów, używania regranulatu oraz ograniczenia produkcji nowych tworzyw.
Polpak Sp. z o.o. znalazł się w elitarnym gronie firm z tytułem Gazele Biznesu!
Czy wybuch pandemii zwalnia biznesy z odpowiedzialności dbania o ekologię?
W pierwszej części naszego tekstu rozpoczęliśmy temat ekoprojektowania, przedstawiliśmy jego główne założenia oraz konieczność brania pod uwagę jego wytycznych na każdym etapie prac nad nowym produktem. Pod lupę wzięliśmy butelkę! Dziś przeanalizujemy kolejne elementy opakowania oraz ich warianty spełniające restrykcje bycia EKO!
Ekoprojektowanie to kolejne ze słów, które powstało stosunkowo niedawno. Jego etymologia jest jasna, ale co sobą wyraża, jakie czynniki są ważne, żeby projektowanie nowego produktu lub udoskonalanie już istniejącego nosiło znamiona „eko”?
Dziś prezentujemy pierwszą część tekstu, który przybliży każdy z elementów ekoprojektowania, analizując poszczególne etapy przygotowania produktu. Druga część za dwa tygodnie!
Żółty i szary zostały okrzyknięte kolorami roku 2021. Ich wybór nie był przypadkowy, poprzedzony był analizą życia i nastrojów panujących na świecie.
Zamykamy rok 2020, w którym pobiliśmy rekord sprzedanych produktów, w drugiej połowie grudnia był to okrągłe sto milionów!
W pierwszej części przedstawiliśmy kilka problematycznych przypadków, z którymi mierzą się nasi handlowcy. Piszemy o tym w celu przekazania wiedzy oraz pokazania, że wprowadzenie pewnych rozwiązań musi być ściśle związane, nie tylko z efektem wizualnym, ale przede wszystkim z funkcjonalnością opakowania w połączeniu z konkretnym medium i butelką.
Od czasu do czasu w naszych newsach odkrywamy rąbka tajemnicy tego co dzieje się wewnątrz naszej firmy. Piszemy o tym, że jesteśmy fajnym, zgranym zespołem, który lubi to co robi. W tym roku było kilka szczerych wyznań dotyczących kondycji naszej branży, w której nie brakowało zawirowań.
Historia przełomowych wynalazków pokazuje, że w kilku miejscach, dokładnie w tym samym czasie, naukowcy badali jedno zjawisko lub pracowali nad konkretnym projektem, a później niemalże w tym samym momencie, ogłaszali światu swoje rewolucyjne wyniki.
Dzięki temu, że oferta działu Polpak Packaging została poszerzona o poliolefinowe folie termokurczliwe, jesteśmy w stanie zapewnić nie tylko idealne zamknięcia do opakowań i kompletne opakowania kosmetyczne, ale także stać się kolejnym ogniwem w zabezpieczeniu produktów naszych Klientów.
Staramy się zrozumieć nie tylko fenomen plastiku, jego różnorodność, ale też to, że właściwe z nim postępowanie może odwrócić nas od zalania Ziemi odpadami.
Po pierwsze nie szkodzić!
Wielowątkowość zachowań proekologicznych jest niezwykle rozbudowana. Próby stworzenia idealnego systemu, który pozwoli na redukcję ilości powstających odpadów, przy jednoczesnym oszczędzaniu wody i minimalizowaniu śladu węglowego, muszą opierać się na wiedzy i, paradoksalnie, na wyczuciu, ale przede wszystkim na zdrowym rozsądku.
Jako dostawca opakowań kosmetycznych i zamknięć do opakowań jesteśmy częścią firmy Polpak Sp. z o.o. W zależności od branży znana jest ona z różnego asortymentu produktów i usług. Przed ponad trzydziestoma laty rozwinął się dział produkcji maszyn pakujących, następnie dział opakowań kosmetycznych i zamknięć oraz dział termokurczliwych folii poliolefinowych.
Koronawirus zweryfikował większość naszych planów na ten rok. Sparaliżował terminy realizacji zamówień oraz uniemożliwił planowany udział w targach.
Paradoksalnie umocnił wartości naszej firmy! Hasła głoszone w spokojnych czasach były miłe, naturalne, a trzymanie się ich na co dzień nie wymagało zbyt dużego zaangażowania.
Produkty z aluminium są cenione w branży opakowaniowej, zarówno spożywczej, kosmetycznej, jak i przemysłowej. Metal ten jest lekki, łatwo się go przetwarza, a wykonane z niego produkty są stosunkowo trwałe i praktyczne.
Z czym mamy tak właściwie do czynienia?
Dlaczego jeden jest twardy i przezroczysty, a drugi elastyczny i matowy?
Czemu na jednym się świetnie wyśpimy, a drugi ochroni nas od postrzału?
Z rzucanych pod nogi kłód zbuduj schody, aby wspiąć się jeszcze wyżej!
To motto naszej szefowej. W tym ciężkim czasie wielokrotnie musieliśmy się mierzyć z jego prawdziwością i z zapałem tworzyć tę budowle!
Powyższa teza może zostać potraktowana, jak chęć wyjaśnienia nurtującego ludzkość od dziesięcioleci pytania: Co ma piernik do wiatraka…
Redukcja ilości odpadów to temat, który zajmuje głowy nie tylko organizacjom ekologicznym, ale także wszystkim politykom niemalże całego świata. Rzecz się tyczy odpadów już zalegających oraz tych wprowadzanych, a nawet jeszcze niewprowadzonych. Ustawy, dyrektywy i obostrzenia mają uświadomić wagę problemu oraz wymusić na przedsiębiorcach takie postępowanie, które zredukuje do minimum niechlubne wysypiska śmieci rozproszone po całym świecie.&am
Przez wieki bytowania człowieka na Ziemi jego potrzeby stale rosły. W zamierzchłych czasach palenisko, własna jaskinia, kawał skóry do okrycia i upolowane zwierzę było wystarczające. Jednak rosnący w miarę jedzenia apetyt, chęć zaznania komfortu i potrzeba ułatwiania sobie życia były impulsem do trwających do dziś udoskonaleń.
Segregacja odpadów w domu to pierwszy bardzo ważny element całego procesu recyklingu.
Ale co się dzieje później?
Gdzie te odpady trafiają i jaką drogę muszą przejść, żeby np. butelka PET stała się bluzą polarową?
Filozofia „zero waste” od kilku lat zatacza coraz szersze kręgi. Jej zrozumieniem i wprowadzeniem w różne aspekty życia interesuje się coraz więcej osób. Nam też nie jest obca i pisaliśmy już o jej wielowymiarowości i o tym, że „zero waste” nie odnosi się tylko do zakupów spożywczych i niemarnowania jedzenia, do czego bywa sprowadzana. Status „filozofii”, która w swoim założeniu mówi o kompleksowym podejściu do życia, zobowiązuje.
W naszych aktualnościach często poruszamy temat ekologii, świadomego do niej podejścia, dbania o nią i szacunku do naszej planety. Wprowadzając na rynek produkty z tworzyw sztucznych nałożyliśmy na siebie ogromną odpowiedzialność w postaci konieczności informowania naszych klientów oraz konsumentów finalnych o tym, jak postępować z odpadem, którym w pewnym momencie staje się nasz produkt.
Niech czas Świąt Wielkanocy napełni nas wszystkich nadzieją, wiarą i pogodą ducha!
Życzymy Państwu dużo zdrowia, spokoju oraz pozytywnego spojrzenia w przyszłość.
Zespół
Polpak Packaging
Aluminium może być przetwarzane nieskończoną ilość razy!
Aluminium jest lekkie, co obniża cenę transportu!
Aluminium jest trwałe i eleganckie, czym dodaje pazura lub nadaje charakteru vintage!
Poznaj nasze słoiki w pojemnościach od 10 do 350 ml!
Informujemy, że od poniedziałku, 16.03 dołączamy do profilaktycznej akcji #ZostańWDomu!
Spotykamy się w dniach 24 – 25 czerwca w EXPO XXI, w Warszawie!
Planowanie wyjazdów urlopowych należy zaczynać odpowiednio wcześnie. Nie tylko miejsce wyjazdu, ale także to, co musimy ze sobą zabrać!
Ministerstwo Środowiska w 2018 uruchomiło elektroniczną bazę danych o odpadach. Celem całego przedsięwzięcia jest sprawowanie kontroli nad wprowadzaniem, obrotem oraz utylizacją odpadów.
Informujemy, że z dniem 22 stycznia 2020 r. firma Polpak Sp. z o. o. zmieniła adres rejestrowy z dotychczasowego na:
POLPAK Sp. z o.o.
ul. Kabrioletu 4
03-117 Warszawa
Polska
Nowy rok wiąże się z postanowieniami, planami i marzeniami, które z kolejnym początkiem chcemy zrealizować. Statystyki są jednak nieubłagane i mówią, że większość z tych górnolotnych planów płonie na panewce już w połowie stycznia.
Mimo, że grudzień jest ostatnim miesiącem roku, w którym odbywają się ważne podsumowania mijających dwunastu miesięcy, jest też swego rodzaju początkiem, pełnym zapowiedzi tego, co nas czeka w kolejnym roku. Będąc w tym przełomowym momencie światowe firmy, analizujące działania klientów, publikują, na podstawie wyników swoich badań, trendy, które będą obowiązywały w 2020 roku.
Jak mawiają internetowe prawdy „proste rozwiązania są najprostsze”! Chętnie hołdujemy tej zasadzie i w dużej mierze tak staramy się konstruować naszą ofertę, żeby nie komplikować i nie utrudniać procesów decyzyjnych naszym klientom. Czasami mniejszy wybór wśród kilku sprawdzonych modeli okazuje się strzałem w dziesiątkę!
Lekkie jak chmurka!
Ptasie mleczko, bezy, czy amerykańskie pianki Marshmallow kojarzą się z lekkością i rozkoszą dla podniebienia. Chętnie korzystamy z lekkich pianek również w kosmetyce, odkąd sięgamy pamięcią mieliśmy pianki do stylizacji włosów i do golenia. Jednak od paru lat coraz większą popularność zyskują inne kosmetyki skomponowane w tej lekkiej formule, m.in.: mydła do twarzy, rąk, czy całego ciała, środki d
Opakowanie airless – poznaj jego atuty!
Bez powietrza, ale z całym spektrum funkcjonalności!
Jakiś czas temu pisaliśmy o funkcjach, które każde opakowanie powinno spełnić, były to m.in. ochrona kosmetyku i łatwość dozowania, atrakcyjny wygląd oraz zachowane względy ekologiczne.
UWAGA!
Zbliża się czas corocznej przerwy pracy fabryki!
Produkty na specjalne zamówienie z wydłużonym terminem realizacji!
Przełom września i października był niezwykle intensywnym okresem, jeśli chodzi o naszą aktywność na branżowych targach w kraju i za granicą.
Jesień to dla nas początek nowego sezonu, do którego przygotowujemy się skrupulatnie od kilku miesięcy. Przez ten czas obserwowaliśmy rynek oraz analizowaliśmy zamówienia składane przez naszych klientów. Efektem tego są decyzje o wprowadzeniu do stałej dystrybucji dziewięciu nowych produktów!
O opakowaniach możemy długo i namiętnie!
To nasza pasja, nasza praca, nasza codzienność i rozrywka.
Polpak od rana do późnego popołudnia dozuje, pakuje, wysyła opakowania klientom i przyjmuje je na swój stan, mailujemy, telefonujemy, plotkujemy o jednym!
Total look, lub inaczej zwany mono look, uznawany jest za ponadczasową elegancję, niezależnie od tego, czy mowa o ubraniach skomponowanych tylko w jednym kolorze, wystroju wnętrza, czy wreszcie o opakowaniach kosmetyków. Jednokolorowe zestawienia są szykowne, pełne smaku i nie wymagają pogoni za chwilowymi trendami.
Od początku roku wprowadzone są nowe zasady segregacji śmieci, zamiast do trzech powinniśmy wyrzucać nasze odpady, aż do sześciu pojemników.
Według wyników badań firmy Kantar TNS, przeprowadzonych na zlecenie Fundacji ProKarton, Polacy coraz mniejszą wagę przywiązują do segregacji odpadów.
Lato to dla wielu z nas najpiękniejsza pora roku. Upalne temperatury, długie dnie i słoneczne poranki dają nam siły i energię do działania. Witamina D, płynąca ze słońca, doładowuje nasze akumulatory na resztę roku.
Żyjemy w czasach, w których informacje powstają błyskawicznie, a jeszcze szybciej obiegają świat. Jesteśmy z każdej strony zalewani newsami, z których część to tak zwane „feke news”, są to informacje nieprawdziwe, których celem jest wywołanie sensacji, poruszenia, kontrowersji, bądź wygenerowania ruchu na stronie internetowej, na której zostały opublikowane.
Odwiedź nasze stoisko na targach CosmeticBusiness w Monachium, 5 - 6 czerwca!
Dziękujemy, że byliście Państwo z nami podczas Packaging Innovations 2019! Wiosenne targi w Warszawie są co roku okazją do spotkania z naszymi stałymi klientami, do poznania nowych firm oraz do nawiązania ciekawych kontaktów biznesowych.
W dniach 2 i 3 kwietnia w Warszawskim Centrum Wystawienniczym EXPO XXI odbędą się targi Packaging Innovations.
Nasz zespół czeka na Państwa w hali zielonej na stoisku A11!
Kolejna wiosna stoi u progu, zrzucamy chętnie ciężkie ubrania i cieszymy się coraz intensywniejszymi promieniami słońca.
Czy każde opakowanie ma szansę na drugie życie?
Wszystkim Naszym Klientom i Partnerom dziękując za okazane zaufanie, pragniemy złożyć najserdeczniejsze życzenia ciepłych, rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia.
W odpowiedzi na liczne dyskusje i publikacje poruszające kwestie związane z aktualnym stanem środowiska naturalnego, pojawiają się różnego rodzaju rozwiązania, które przy odrobinie zaangażowania może wdrożyć w życie każdy z nas.
Minimalizm w życiu, czyli co to znaczy być zero waste?
WAŻNE! Wydłużone terminy realizacji zamówień.
Zanieczyszczone oceany, morza, rzeki i lasy to temat, z którym każdy z nas spotyka się każdego dnia. Mimo nagłośnienia problemu, niezliczonych rozmów, konferencji wciąż trudno skutecznie z nim walczyć. Warto podkreślić, że kluczowe w tej kwestii jest zaangażowanie absolutnie każdego mieszkańca naszej planety. Codzienne wybory i decyzje każdej jednostki mają nie tylko określone konsekwencje, ale stanowią też wzór zachowań dla młodszych pokoleń.
Jesień od lat obfituje w wydarzenia targowe w branży opakowaniowej. Nie inaczej jest i w tym roku. Na miłośników opakowań kosmetycznych i zamknięć do opakowań czeka kilka ważnych imprez branżowych, podczas których będzie możliwość obejrzenia innowacyjnych i nowoczesnych rozwiązań.
Znaczną część odpadów stanowią te z tworzyw sztucznych i niestety spora ich część wciąż składowana jest na wysypiskach. Temat recyklingu i ekologii jest w ostatnich latach jednym z głównych tematów poruszanych na arenie międzynarodowej, głównie ze względu na to, że problem śmieci jest coraz większy. Jak w tym wszystkim wygląda kwestia opakowań? Czy obecna sytuacja to wina samych tworzyw czy może braku świadomości konsumentów?
Ochrona, bezpieczeństwo, higiena użytkowania – krótko o istotnych funkcjach opakowania.
„Jak cię widzą tak cię piszą”– czyli o najnowszych trendach w opakowaniach.
Podziękowania za udział w targach Cosmetic Business!
Czy widzieli już Państwo nasze nowości w stałej dystrybucji?
Polpak Packaging zaprasza na targi Cosmetic Business 2018!
Dziękujemy za udział w targach Packaging Innovations!
Opakowania airless – jak obliczyć pole nadruku?
Poszerzamy ofertę produktów dostępnych w stałej dystrybucji.
Jak łatwo i szybko zmierzyć długość rurki zamknięcia za pomocą linijki?
Z cyklu: Odrobina „know-how” – Jak dobrać optymalny mechanizm dozujący do produktu?
Odrobina „know-how” – Jaka rurka do opakowania?
Ciekawe zastosowanie zamknięć i opakowań w branży spożywczej.
Już w drugiej połowie października w ofercie produktów w stałej dystrybucji Polpak Packaging pojawią się kolejne nowości. Tym razem proponujemy Państwu dwa nowe modele spryskiwaczy i jeden model spieniacza.
Danish Beauty Award 2017– opakowania i kosmetyki nominowane do nagród !!!
Sobie przeznaczone – czyli jak dobrać opakowanie dla kosmetyku?
Naturalne, ekologiczne i innowacyjne kosmetyki – aktualny trend w branży.
Dziękujemy za odwiedzenie Polpak Packaging na targach Cosmetic Business!
Nowości Polpak Packaging na targach Cosmetic Business 2017!