Opakowania i zamknięcia do opakowań

Atomizery, kiedy dać im pierwszeństwo, a kiedy zostawić w tyle?

Atomizery, jak większość elementów opakowania, mają do odegrania kilka ról. Ponad wszystko powinny być funkcjonalne i dopasowane do medium. W zależności jednak od rodzaju kosmetyku powinny być albo dyskretne i niemalże niewidoczne, albo grać pierwsze skrzypce i pełnić funkcje ozdobne i marketingowe.

Jak i kiedy dać im pierwszeństwo, a kiedy zostawić w tyle?
Atomizer perfumeryjny, pięknie kojarzący się z wymyślnym lub eleganckim flakonikiem, jest dyskretnym dopełnieniem całego dzieła. Projektanci, szczególnie tworzący dla znanych i drogich marek, dbają o to, żeby buteleczki były małymi dziełami sztuki. W takim zestawieniu atomizer powinien być na tyle dyskretny, żeby nie zaburzyć koncepcji designera. Jego jedyną funkcją w tym zestawieniu jest niezawodność. Radość i zachwyt z pięknego flakonu oraz najcudowniejszego nawet zapachu nie będą trwały długo, przy awaryjnym dozowaniu.
Atomizery zaciskane dedykowane wodom toaletowym i perfumowanym, dostępne są w naszej ofercie!

W przypadku np. mgiełek odświeżających, wód termalnych czy olejków do opalania atomizer sam w sobie może, i często bywa dodatkową dekoracją.  Połączenie transparentnej lub bursztynowo-transparentnej butelki ze złotym atomizerem zastosowane do kosmetyków na lato podkreślą ich charakter.
Tak wyróżniające się opakowanie na pewno nie zostanie pominięte, podczas pakowania wakacyjnej walizki.
Opakowanie i jego składowe to także charakterystyka marki. Całe linie kosmetyków wizualnie są spójne. Natomiast dla wyróżnienia pojedynczych produktów z danej linii używa się np. wybarwień części opakowania.
Idealnym przykładem mogą być kosmetyki do włosów.
W przypadku odżywek do włosów o różnej porowatości lub kolorach, albo przy produktach o konkretnych właściwościach, można zastosować takie same butelki, różne etykiety i, dopasowane do właściwości, kolory atomizerów. Barwom nadawano konkretne znaczenia, od kiedy człowiek uznał, że sztuka może być wyrazem emocji, wiary lub po prostu odwzorowaniem rzeczywistości. Symbolika barw interpretowana np. na średniowiecznych obrazach różni się od tej nam współczesnej.
Twórcy opakowań preparatów do włosów, grając kolorem chcą odzwierciedlić właściwości kosmetyku i wychodzą z założenia, że brunetki szybciej zwrócą uwagę na ciemne kolory. Do blondynek przemówią barwy jasne, a nawet fioletowe – obiecujące zdjęcie żółtych tonów z włosów rozjaśnianych.
W przypadku naszych atomizerów „na specjalne zamówienie” kolor zazwyczaj nie generuje, ani dodatkowych kosztów, ani nie wydłuża czasu oczekiwania na realizację zmówienia, a można naprawdę zaszaleć, gdyż do dyspozycji jest w zasadzie cały wzornik Pantone! Zachęcamy do zabawy kolorami!

Inną grupą atomizerów są te do zadań specjalnych, nazwane jako farmaceutyczne,
chociaż mogą znaleźć zastosowanie tak w aptece, jak i daleko poza nią.
O ile atomizery do preparatów „do nosa” charakteryzuje kształt i sposób aplikacji, co do którego ciężko znaleźć inne przeznaczenie, to atomizery, których wstępnym założeniem były farmaceutyki „do uszu” służą chętnie i z powodzeniem przeróżnym celom. Nomen omen „cel” jest tu kluczowym słowem, gdyż ten rodzaj atomizerów, dzięki swojej wydłużonej do boku dyszy, jest wymarzonym narzędziem do aplikacji precyzyjnej.
Oprócz wnętrza ucha celem może być gardło i jama ustna, ale też skóra głowy.
Popularne w ostatnim czasie wcierki do skóry głowy, dzięki temu zamknięciu stały się dużo wygodniejsze w aplikacji, o czym pisaliśmy tutaj.

Zasada bezawaryjności musi obowiązywać zawsze, niezależnie od kosmetyku i rodzaju atomizera. „Less is more” to nie tylko droga do eleganckiej prostoty, ale także ukłon w stronę ekologii. Im mniej zdobień, im prostsze opakowanie, tym łatwiej je recyklingować. Wśród atomizerów dostępnych w naszej stałej dystrybucji dostępne są również takie zamknięcia.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!

atomizery-pl-1.png