Opakowania i zamknięcia do opakowań

Zrób wrażenie… Opakowaniem!

Wszyscy lubimy patrzeć na piękne, estetyczne rzeczy, które są miłe dla oka i kojące dla duszy. Piękne krajobrazy, wspaniałe dzieła sztuki, zapierające dech w piersiach budowle i wiele innych, na długo zapada nam w pamięć. Patrząc na dany obiekt w ułamku sekundy doznajemy pozytywnej lub negatywnej emocji w jego odbiorze. Zjawisko to występuje w każdej dziedzinie naszego życia również podczas tak prozaicznej czynności, jaką są zakupy.
Patrząc na produkt stwierdzamy czy on się nam podoba czy nie, czy jest dla nas ciekawy czy raczej nie wzbudza naszego zainteresowania. Gdy pierwsze wrażenie jest dobre sięgamy po produkt i często poświęcamy chwilę by przyjrzeć mu się bliżej.

Jakie zatem powinno być idealne opakowanie, które wzbudzi zainteresowanie, wywoła pierwsze dobre wrażenie a następnie skusi do zakupu?
Po pierwsze - kolory. Niosą niezliczoną ilość informacji. Przede wszystkim komunikują wartości marki, są ich odzwierciedleniem i elementem budowania identyfikacji wizualnej. Powtarzalność tych barw ma być gwarancją tej samej jakości produktu i niezmiennych standardów. Ponadto mogą charakteryzować produkt i sugerować jego przeznaczenie. Niejednokrotnie dobór kolorów określa też w pewien sposób grupę docelową, jakiej jest dedykowany. Liczne badania poświęcone kolorystyce opakowań i ich oddziaływaniu na Konsumentów dowodzą, że jest to niezwykle istotny aspekt, dlatego też wielu producentów bardzo precyzyjnie dobiera kolory swoich opakowań chcą przekazać nimi jak najwięcej informacji.
Po drugie - szczegółowe informacje. Rosnąca świadomość Konsumentów sprawia, że zdecydowana większość kupujących po pierwszej, pozytywnej ocenie produktu decyduje się na przeczytanie informacji zawartych na opakowaniu. Bardzo często czytamy skład produktu, jego opis, szukamy informacji czy nie był testowany na zwierzętach i czy jest przyjazny środowisku. Certyfikaty, nagrody, o których producenci często piszą na opakowaniach są dodatkowym atutem. Ponadto pozostałe, podstawowe dane takie jak pojemności, data przydatności, informacje o firmie są dopełnieniem całości.


Można założyć, że jeżeli dwa wyżej opisane punkty spotkają się z pozytywną weryfikacją Konsumenta to cały proces zakończy się zakupem. W tym momencie rozpoczyna się kolejny etap – użytkowania produktu. Warto podkreślić, że na tym etapie opakowanie znowu odgrywa bardzo ważną rolę…, ale to temat na kolejny wpis.

dozowniki, airless, atomizer, aplikator do pudru