Opakowania i zamknięcia do opakowań

Naturalne, ekologiczne i innowacyjne kosmetyki – aktualny trend w branży.

Wartość rynku kosmetycznego w skali światowej rośnie z każdym rokiem. Prognozy szacują, że w 2022 roku osiągnie ona poziom niemalże 430 mld dolarów. Zmieniające się trendy, ewoluujące preferencje konsumentów czy rosnąca konkurencja sprawiają, że dynamika rozwoju rynku kosmetycznego jest ogromna.
Z pewnością jednym z ważniejszych czynników tego procesu są wspomniane upodobania i potrzeby odbiorców. Rosnąca świadomość sprawia, że są oni w stanie doskonale oszacować swoje preferencje. Wiedzą jakiego kosmetyku szukają i czemu on ma służyć. Będąc świadomymi swojego ciała, dbając o zdrowie oczekują od produktu dopełnia ich starań i podkreślenia efektów. Co więcej spełnienie przez kosmetyk tego podstawowego założenia nie wystarczy. Świadomy konsument czyta bowiem i analizuje skład produktu. Paradoksem byłoby dbanie o dietę, kondycję, zdrowie i używanie jednocześnie niesprawdzonych, nafaszerowanych chemią kosmetyków. Dlatego też ich naturalny skład jest przez konsumentów bardzo pożądany. Warto jednak podkreślić, że kosmetyki zawierające składniki pochodzenia naturalnego wymagają doboru odpowiedniego opakowania. Takie opakowanie musi być wykonane z bezpiecznego dla medium tworzywa, musi chronić je przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych, by w pełni zachować jego dobroczynne właściwości. Jednocześnie powinno zaskakiwać funkcjonalnością indywidualnie dobraną dla danego kosmetyku, a także podkreślać status kupującego. Spełnienie tylu wymagań skierowanych zarówno do kosmetyku jak również opakowania może wiązać się z widmem poniesienia dużych kosztów wdrożenia produktu. Na szczęście duży wybór rozwiązań, ciągłe zmiany zachodzące w obszarze produkcji opakowań dają wiele możliwości, które pozwalają stworzyć satysfakcjonujący produkt spełniający wszystkie wymogi w rozsądnej cenie. Warto jednak podkreślić, że duża świadomość konsumencka, wspomniana już wcześniej, powoduje, że Klient zdaje sobie sprawę z tego, iż wartościowy produkt musi kosztować więcej. Ważny jest także fakt, że konsument jest w stanie ten koszt ponieść. Jest to związane nie tylko ze zmianami społecznymi, rosnącym PKB czy rozwojem konsumpcjonizmu, ale przede wszystkim wiąże się to ze świadomą, obiektywną oceną stosunku jakości do ceny.
W Polpak Packaging od lat skupiamy się na tym by produkt usatysfakcjonował wszystkich, zarówno producentów jak i klienta końcowego. Oferujemy najwyższej jakości produkty, które zabezpieczają medium, są funkcjonalne i wygodne w użyciu, zachowując przy tym nieszablonowy, nowoczesny design.
Zapraszamy do kontaktu!

4-tydz-lipca-grafika-pl.jpg